söndag 7 oktober 2012

Stopp. Och Start?

Konstigt hur det bara kan ta stopp ibland, på skrivandet alltså. Under flera veckor var det som om jag behövde skriva om det där med att vara introvert, flera gånger om dagen, men så en dag så kändes det inte så längre.
Skrivstoppet sammanföll med en period då jag var mer extrovert, vilket fick mig att fundera på om det hade ett samband.
Jag tror att det där med hur introvert man är kan variera över tid, gå upp och ner. Kanske föll mitt behov att skriva om det här när jag gick in i en mindre introvert period.
Jag ser på den här platsen i första hand som en sida att skriva av mig på. Det är skönt att ha den. Därför kommer jag vara noga med att aldrig skriva något här för att jag känner någon slags plikt att uppdatera sidan regelbundet.
Det kommer gå upp och ner mycket.
Samtidigt känner jag att det finns så oerhört mycket att skriva om i mitt liv som har med det här att göra.
Hur vi krockar, jag och min extroverta fru. Hur jag försöker balansera att ha ett väldigt extrovert och ett väldigt introvert barn, samtidigt som jag själv är rätt introvert. Hur jag fortfarande kan upptäcka situationer som blir introverta helveten. Och hur jag ibland tycker mig komma på knep för att hantera den här extroverta världen, vilket sannerligen kan behövas.

1 kommentar:

  1. Jag upplever att livet går i perioder. Vissa perioder händer det mycket(man är extrovert), men man har ändå ingenting att berätta. Sedan går man in i en mer introvert period, då börjar hjärnan långsamt bearbeta allt man har upplevt och man får ett behov av att skriva om det. Dels för att det hjälper bearbetningen, dels för att man vill dela med sig av dom insikter som dyker upp. Intressant att du verkar uppleva det på liknande sätt :)

    SvaraRadera